۱۳۹۰ دی ۱۵, پنجشنبه

خیانت به مردم بپاخاسته ایران

خبر در تحت فشار قرار داده شدن امپراتوری خبر رسانی حضرت مرداک بدلیل شنود های غیرقانونی و غیر اخلاقی ، امروز کلیه خبرهای جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده است و اما این امپراتوری چه نقشی در زندگی ما ایرانیان برونمرزی و درون مرز داشته است.
زمانی که امپراتوری خبری مرداک در سال 2008 تصمیم گرفت که به جرگه تلویزیون داران فارسی زبان بپیوندد به نوعی ما خوشحال هم شدیم چرا که فکر کردیم بالاخره یک شرکت خصوصی گردن کلفت رسانه ای پیدا شد که با در آمد نجومی سالیانه اش (که یک چهارم درآمد شرکت ملی نفت ایران است) می تواند از پس دستگاه جهنمی تبلیغاتی جمهوری جهل و جنون و جنایت برآید و حتی با خام فکری خود را برای همکاری در زمینه تبلیغاتی با آنها آماده نمودیم که البته با روشن شدن ماهیت آنها از پیشنهاد منصرف شدیم.
امپراتوری خبری مرداک صاحب دو برنامه تلویزیونی فارسی زبان است به نامهای فارسی وان و زمزمه که هر دو تای آنها از دوبی پخش می شوند .
فارسی وان: در وب سایت خود اعلام کرده است که نخستین کانال تلویزیونی رایگان بین المللی است که برای فارسی زبانان خاورمیانه و غرب آسیا برنامه با محتوای هنری سرگرم کننده پخش می کند. هدف فارسی وان که در اول آگست سال 2009 آغاز به کار کرده است براساس نوشته خودشان پخش برنامه های هنری سرگرم کننده که به زبان فارسی دوبله از زبانهای اصلی که در کشورهای آمریکا، آمریکای لاتین و آسیا تهیه و تولید شده است می باشد.
فارسی وان مشترکا و به صورت 50-50 توسط شرکت موبی و نیوز کورپوریشن تاسیس شده است. توجه داشته باشید نیوز کورپوریشن همان امپراتوری چند بیلیون دلاری آقای مرداک است
(1)
زمزمه:اعلامیه مطبوعاتی آن که به شرح ذیل است نیز هدف و مقصود از تاسیس این شبکه تلویزیونی را کاملا روشن کرده است ، سرگرمی های عمومی
(2)
مدیر یک موسسه بازرگانی از من برای رونق تجارتش در اروپا و خاورمیانه با توجه به این که موسسه اش در نقاط مختلف جهان شعبه دارد پرسش می کرد. به او گفتم در حال حاضر با توجه به حضور شبکه های تلویزیونی فارسی زبان در لوس آنجلس که در اروپا و خاورمیانه دیده می شوند دیگر مشکل سالهای 80 و 90 وجود ندارد و کالای شما می تواند بلافاصله مورد توجه جامعه ایرانی قرار گیرد. او گفت البته شما صحیح می گویید ولی مشکل این جاست که مسئولان امنیتی جمهوری اسلامی به ما گوشزد کرده اند که اگر به شبکه های سیاسی که از لوس آنجلس پخش می شوند (ایشان نام آنها را ذکر کرد ، اندیشه و پارس) آگهی بدهیم جلوی کار ما را می گیرند و اگر خودمان به شبکه های دیگر آگهی بدهیم که از استبداد حاکم و تخلفات جمهوری اسلامی در زمینه حقوق بشر سخنی نمی گویند، ضمن این که خودمان نیز از این که این موضوعات مطرح نمی شوند رضایتی نداریم ، مورد بی مهری مردم داخل کشور قرار می گیریم. بنابراین با آن که واقعاٌ دلمان نمی خواهد، مجبوریم به تلویزیون هایی که صاحبان آنها ایرانی نیستند و درد مشترک ما را نمی فهمند آگهی بدهیم و چاره ای نداریم. حیرت انگیز است ولی واقعیت دارد، امپراتوری رسانه ای مرداک که صاحب بیلیونها دلار ثروت است، برای دیده نشدن تلویزیونهای سیاسی افشا کننده جنایتهای جمهوری اسلامی به ترفندی دست می زند و آنهم با پخش برنامه های سرگرم کننده به سوی ایران آن هم درست در هنگامه به پا خاستن ملت ایران علیه استبداد حاکم!
حال سوال اینجاست که آیا این امپراتوری خبری نمی خواسته است مسیر مبارزه ملت ایران را تغییر دهد؟

پانویس:

1):
FARSI1 is the first international free-to-air general entertainment channel targeting Farsi-speakers across the Middle East and Western Asia. The channel is operated by Dubai-based Broadcast Middle East, which is a 50-50 joint venture between MOBY Group and News Corporation.
FARSI1 was launched on 1st August 2009. It is the first channel to offer quality, compelling entertainment programs dubbed in the Farsi language. FARSI1 broadcasts a range of shows from the US, Latin America and Asia and is aimed to appeal to the whole family.

(2): خردادماه ۱۳۹۰ خورشیدی - ساعت ۰۹:۳۱ به وقت تهران خبرگزاری ماهواره امروز :‌ اطلاعیه ای را منتشر کرده که بدین شرح است: تلویزیون دوم شرکت موبی برای ایرانیان و فارسی زبانان بعد از فارسی ۱—زمزمه ، یک شبکه تلویزیونی مجانی در زمینه سرگرمی های عمومی است که برای فارسی زبانان ساکن خاور میانه و آسیای غربی در نظر گرفته شده است، این شبکه توسط برودکست خاورمیانه در دبی اداره می شود و سهام آن متعلق به شرکتهای موبی و نیوز کوپریشن است زمزمه شبکه ایست با برنامه های سرگرم کننده از سراسر جهان، که به صورت دوبله فارسی پخش می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر