۱۳۹۰ دی ۱۶, جمعه

یهودیان ایران روایتی از زندگی در اقلیت

به قولی نگاهمان به در بی بی سی خشک شد که این آقای اکبر گنجی که این همه دم از حقوق بشر می زند و این همه از اسراییل، البته در راستای هدف های عالیه جمهوری اسلامی و رهبر اول و دومش ، انتقاد می کند، از ایرانیان یهودی یک پشتیبانی خشک و خالی هم که شده است بکند و نقض آشکار حقوق آنان را یاد آوری نماید. حال باید به ایشان گفت:شما که تریبون های بین المللی مختلفی در اختیار دارید و هر سه چهار روز یک بار نیز در بی بی سی زیر عنوان «نگاهی دیگر» می نویسید، بیایید و یک بار هم که شده در پشتیبانی از ایرانیان یهودی قلم بزنید و حقایق زندگی آنان را به گوش جهانیان برسانید. به خصوص که در بی بی سی فیلم مستندی در مورد ایرانیان یهودی به نمایش گذاشته شد و جفایی که جمهوری اسلامی بر آنها روا داشته است را نشان داد . اما شما به مانند دفعات بیشمارگذشته هیچ واکنشی نشان ندادید.
یازدهم دسامبر 2011خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی این گزارش را منتشر کردند:
«فیلم سیاه نمایی زندگی ایرانیان کلیمی در راستای سیاست « تفرقه بیانداز و حکومت کن» روباه پیره قابل پی‌گیری است و آنها باید بدانند که این نوع رفتارها نمی تواند وحدت ایرانیان را به هم بزند و ایرانیان کلیمی این رفتار رسانه وابسته به انگلیس را محکوم می‌کنند
به گزارش جهان، سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به پخش فیلمی در خصوص کلیمیان ایرانی از شبکه بی بی سی فارسی و سیاه نمایی در خصوص زندگی کلیمیان در ایران با محکوم کردن این اقدام رسانه وابسته به دولت انگلیس گفت: ایرانیان کلیمی از بدنه ملت ایران هستند و هیچ نیازی به حمایت دایه های دروغگو ندارند.
وی افزود: اطمینان دارم که تمامی مسائل و مشکلات مردم کلیمی ایران در چارچوب مسائل نظام جمهوری اسلامی ایران قابل حل است و هیچ نیازی به دخالت بیگانگان در این زمینه نیست.
نماينده کليميان در مجلس شوراي اسلامي این اقدام رسانه وابسته به انگلیس را اقدام تفرقه افکنانه خواند و بیان داشت: فیلم سیاه نمایی زندگی ایرانیان کلیمی در راستای سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن» روباه پیره قابل پی‌گیری است و آنها باید بدانند که این نوع رفتارها نمی تواند وحدت ایرانیان را به هم بزند و ایرانیان کلیمی این رفتار رسانه وابسته به انگلیس را محکوم می‌کنند.»
باید توجه داشت این فیلم توسط آقای رامین فراهانی شهروند ایران با اجازه وزارت ارشاد اسلامی در سال 2003 تهیه شده است و هیچ ارتباطی به بی بی سی ندارد، بی بی سی فقط این فیلم را حدود 8 سال پس از تهیه آن پخش کرده است.
دی وی دی این فیلم در خارج از ایران وجود دارد و قابل تهیه است.
این فیلم چه چیزی را نشان می دهد که این چنین حکومت جمهوری اسلامی فاشیستی را به هراس افکنده است که بلافاصله نماینده کلیمیان را مجبور می کند که این ترهات را در بلندگوی مجلس فرمایشی جمهوری اسلامی اعلام کند.
در فیلم این موارد دیده می شود:
الف- دختر خانمی یهودی می گوید : معلم دینی مدرسه سر کلاس گفته است که این دختر چون یهودی است نجس می باشد و اگر به او دست بزنید دیگر این نجسی تا ابد با شما خواهد بود.
ب- همان دختر خانم یهودی می گوید به همین دلیل تحقیر شدگی نمی تواند و نمی خواهد در ایران به زندگی خود ادامه دهد.
پ- تعمیرکار سازهای موسیقی ( آقای نجات بخشی) را نشان می دهد که توضیح می دهد، برادرش در اسراییل زندگی می کند و در فروشگاه ساز با او شریک بوده است و او نمی تواند برگردد به همین دلیل فروشگاه را به زور از او ستانده اند.
ت- پیرزن یهودی که تمام فامیل و بستگانش در اسراییل زندگی می کنند، اجازه خروج از ایران را ندارد و نمی تواند آنها را ببیند، چرا که احتمالا ترس از بازگشت به میهن اش «ایران» و مجازاتی که در پی دارد، او را از این کار باز می دارد و به همین دلیل بستگانش نیز نمی توانند به ایران برگردند و از او دیدار کنند.
حال برای آن که به چرایی ترس این پیرزن یهودی و بستگانش پی ببریم به این طرح که از سوی مجلس ضد بشری جمهوری جهل و جنون و جنایت تصویب شده نظری بیفکنید. مجازات در این مورد در تمامی عمر نکبت بار جمهوری اسلامی علیه ایرانیان به ویژه ایرانیان یهودی که به اسراییل سفر کرده اند اعمال می شده است ولی اکنون به زیور قانون نیزآراسته شده است:
«مجازات سفر ایرانیان به اسرائیل تشدید شد
به روز شده: 07:04 گرينويچ - دوشنبه 14 نوامبر 2011 - 23 آبان 1390
مجلس ایران طرح «تشدید مجازات مترددین به فلسطین اشغالی» را تصویب کرده که براساس آن، قانون گذرنامه تغییر یافته و از جمله مجازات ایرانیانی که به کشورهایی سفر کنند که دولت ایران، سفر به آنها را ممنوع اعلام کرده است، تشدید شده است.
در ماده 24 قانون گذرنامه مصوب سال 1351 آمده بود که گذرنامه ایرانی برای سفر به تمامی کشورها اعتبار دارد مگر کشورهایی که «دولت در موارد مقتضی» سفر ایرانیان را به آن کشورها ممنوع کرده باشد و در ماده 36 همین قانون، مجازات متخلفین از این ماده یک تا دو ماه حبس و یکهزار تا ده هزار جریمه نقدی و یا هر دو مجازات با هم تعیین شده بود.
با تغییراتی که مجلس شورای اسلامی در این قانون داده، سفر به اسرائیل، تحت عنوان «فلسطین اشغالی» مشخصا ذکر شده و مجازات کسانی که به کشورهای ممنوعه سفر کنند به دو تا پنج سال حبس و محرومیت از گذرنامه به مدت 3 تا 5 سال افزایش یافته است.»
ث- در اصفهان استاد نقاشی یهودی آقای ساسون شاگردان مسلمان دارد. دختر مسلمان بدلیل تبلیغات ضد یهودی ضد اسراییلی و نفرت پراکنی جمهوری اسلامی نمی خواهد هیچ رابطه ی انسانی با استاد خود برقرار کند.
ج- فیلم به شیراز می رود و درباره 13 یهودی که فقط به جرم یهودی بودن به اتهام بی اساس جاسوسی دستگیر شده و بعضا به خاطر فشارهای بین المللی آزاد می شوند را مستند می کند. کیست که نداند این یهودیان را دستگیر کردند و مدت حدود 4 سال آنها را به جرم واهی زندانی کردند..
چ- در فیلم نماینده اسبق کلیمیان – آقای موریس معتمد - را در مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که باد به غبغب می اندازد و می گوید بلی دیه اقلیتهای دینی ایرانیان با مسلمانان مساوی شد. ایشان فراموش کرده اند که یکی از دست آوردهای انقلاب مشروطیت در سال 1906،
اصل هشتم آن است که می گوید : اهالی مملکت ایران در مقابل قانون دولتی متساوی الحقوق خواهد بود.
بنابراین مشکل ما درست برخلاف مطلبی است که آقای مُره صدق در مجلس شورای اسلامی گفته است. مشکلات مردم کلیمی ایران در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی حل نمی شود و تنها راه حل مشکل مردم ایران اعم از اکثریت و یا اقلیت دینی سرنگونی تام و تمام جمهوری اسلامی است و لا غیر.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر